ATT TÄNKA PÅ INFÖR PASSEN

Yogapass i gamla Missionskyrkan:

Allt utrustning finns på plats såsom mattor, yogafiltar, meditationskuddar och yogablock. Många frågar vad de ska ha på sig. Använd träningskläder du trivs i och som du kan röra dig i. Ta gärna med en vattenflaska med lock och undvik helst att äta en kraftig måltid innan passen. Berätta gärna om du har någon form av skada. Övningarna kan anpassas och även utföras på stol. Att yoga i grupp tillför något helt annat än att enbart yoga själv. “The shit happens inte the group”, som en yogalärare sa. Vi påverkar varandra även på nivåer som inte är synbara. När vi utövar yoga tillsammans synkroniseras till exempel vår hjärtrytm. Det finns mycket spännande att säga om det.

Online-pass i hemmet:

Många väljer att använda ullyogamattor till de här formerna av yoga. Har du en vanlig yogamatta sedan innan går det också alldeles utmärkt. Liggunderlag eller någon form av matta fungerar även. Vi har alla olika förutsättningar och det är viktigt att du lyssnar till din kropp, särskilt när du deltar på distans och du inte kan få direkt vägledning. Yoga är upplevelsebaserat och vi försöker gemensamt att lämna prestationen utanför. Du behöver även en yogafilt eller någon tjockare filt och gärna en kudde att sitta på. Det är för att bäckenet ska kunna tippa något framåt i sittande positioner så att andningen kan flöda fritt. Välkommen att höra av dig om du har frågor!